Sorting
Source
Katalog zbiorów
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(3)
Branch
Witkowo Wypożyczalnia
(3)
Author
Hamer Hanna
(2)
Bratkowski Stefan
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Banki
(1)
Nauczanie
(1)
Obrót pieniężny
(1)
Pieniądz
(1)
Praca umysłowa
(1)
3 results Filter
Book
In basket
"Kto, kiedy i dlaczego wynalazł pieniądze? O ile na pierwsze dwa pytania odpowiedź jest bardzo trudna, to na ostatnie ? dlaczego ? już można odpowiedzieć. Pieniądze zostały wynalezione, bo istniała taka społeczna potrzeba. I nie ma znaczenia, czy chodzi tu o brzęczącą monetę czy o jakąś walutę umowną. Może nią bowiem być każdy ekwiwalent towaru, o ile strony obrotu się na taką transakcję zgadzają. Wszak już dwadzieścia wieków temu Arystoteles określił, że pieniądz jest dzieckiem handlu. Same pieniądze też są towarem, jednak takim, który służy tylko i wyłącznie jako pieniądz, i towar ten w tej właśnie postaci budzi najwięcej emocji. W tej książce nie tylko pieniądze są przedmiotem dociekań autora. Stefan Bratkowski równie skrupulatnie zajmuje się innymi pojęciami z zakresu obrotu pieniężnego: kapitałem, kredytem, pożyczką, rentą, wekslem czy depozytem, a także prawem rzymskim, które ? co bardzo istotne - położyło podwaliny pod nowożytne prawo bankowe. Z tej książki dowiemy się również, co w dziedzinie rozwoju finansów zawdzięczamy różnym nacjom: Rzymianom, Grekom, Fenicjanom, Chińczykom i pozostałym. Polakom również przypadła niemała rola w kształtowaniu tej dyscypliny wiedzy i to nie tylko za sprawą Kopernika. Ta pasjonująca opowieść o dziejach banków i bankierów to także kopalnia wiedzy o rozwoju cywilizacji na przestrzeni ostatnich 3 tys. lat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Witkowo Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33 (1 egz.)
Book
In basket
Subject
Poradnik dla dydaktyków i wychowawców pracujących z młodzieżą gimnazjalną i licealną, którzy chcą uczyć efektywniej. W części I Autorka pokazuje, jak doskonalić siebie jako nauczyciela i co zrobić, aby proces dydaktyczny przebiegał sprawnie. Omawia dwa modele nauczania, zdecydowanie opowiadając się za tym, którego celem jest nie tyle wpajanie uczniom wiedzy, co umożliwienie im podwyższenia poziomu kompetencji. Podkreśla, że jednym z kluczy do efektywnego nauczania jest nauczyciel ů kompetentny pod względem specjalistycznym, dydaktycznym i psychologicznym. Podpowiada, jak pedagodzy mogą podnosić poziom własnej motywacji i kompetencji. Klucz drugi do efektywnego nauczania to uczeń. Dlatego w II części książki znajduje się prawie 120 ćwiczeń psychologicznych, które nauczyciel może przeprowadzić z uczniami w celu rozwoju ich umiejętności osobistych i społecznych oraz przekształcenia grupy w zgrany zespół. W ten sposób pomoże młodzieży w uczeniu się. Sprawi, że uczniowie będą bardziej zmotywowani i skoncentrowani, uwierzą w siebie, będą się skuteczniej komunikować, staną się bardziej twórczy. To książka dla nauczycieli, którzy chcą być skuteczni i uczyć z pasją.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Witkowo Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Dr Hanna Hamer jest znaną psycholog społeczną i kliniczną, wykładowcą Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku. Doradca, szkoleniowiec, ekspert współpracujący z mediami. Czy chcesz uczyć się szybciej i trwale zapamiętać? Czy interesuje cię, jak zwalczać stres podczas nauki i w trakcie zdawania egzaminów? Czy masz zamiar, ucząc się, odnieść sukces? Jeśli tak ů to książka dla Ciebie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Witkowo Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again